Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Leg mij eens uit hoe de tegenstanders van de censuurwetten in een "bepaalde" positie zouden kunnen geraken waarin ze zelf censuurwetten kunnen afkondigen? ALS ze in die positie zouden kunnen geraken, waarom zouden daarvoor eerst de bestaande censuurwetten moeten afgeschaft worden? Dat kunnen ze toch daarna? Trouwens, wie garandeert jou dat de toekomstige machthebbers, wie dat ook moge zijn, ons niet HUN censuurwetten zullen opleggen? Stel dat degenen die de sharia willen invoeren, wat via democratische weg k?*n als er een moslimmeerderheid op stemt, zij hun censuurwetten stemmen in het parlement. Zullen jullie die dan ook verdedigen zoals jullie de huidige censuurwetten in het hart dragen?
Jullie geloven toch zélf niet dat er nooit andere machthebbers de macht met mekaar zullen delen dan de huidige?
Je beseft toch dat hetgeen je hier uitkraamt ver gezocht is?
|
Helemaal niet.
Ik vind, referend naar een andere vraag van jou wil ik ook vermelden dat Imams niet zomaar alles mogen verkondigen in de moskee. Dit is ook een beperking van de vrijheid van meningsuiting.
Ik vind ook dat elke publicatie en verkoop van de koran zou moeten vergezeld zijn van een disclaimer waar bij vermeld wordt dat dit een geschrift is van meer dan 1500 jaar oud en in dergelijke context moet geïnterpreteerd worden.
Want inderdaad, neem Sharia4Belgium, zouden die vrij meningsuiting hoog in het vaandel dragen éénmaal ze de macht in handen zouden hebben? Ik denk het niet. Proberen ze zich nu te beroepen op de vrije meningsuiting? Ik denk het wel.