Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Je moet dan wel naar de Semois met uw tent en in uw koffer uw patatten meenemen ajuinen en wat appels en peren zoals boomers dat deden. Geen Restaurants , tavernes, pitta bars , pizzeria's of gin tonicskes gaan drinken.
Uiteraard met een tweedehands kevertje of R4 tje aan 65 km/u
En boomers hadden de keuze niet tussen semois en middelandse zee. Middelandse zee was iets voor doktoors en notarissen.
Verre reizen duur ? Een vliegticket kost nu nog geen 4de van de prijs dan 40 jaar geleden. Een vliegreis was toen voor de elite. Nu lopen internationale luchthavens vol marginalen.
Voor 300 euro retour ben je in NYC. Voor 800 euro ben je 10 dagen in Thailand vliegreis en hotel/ ontbijt inbegrepen inbegrepen. Dat zijn spotprijzen.
|
Globalisering noemen ze dat.
Eten is zoiets, je moet je maag vullen voor de rest geniet ik daar niet zo veel van.
Reizen heb ik al wel wat gedaan in Europa. Gewoon rondrijden met de auto vond ik altijd het beste met een kaart erbij. Domme plek vol toeristen => verder rijden. Cruisen en marsen te voet. Heb wel eens zo'n tochtje gedaan van 200km te voet in totaal, vrij zwaar eigenlijk maar wel leuk.
De "elite" van doktoors en notarissen hebben ook nog wel hun grillen. Wees maar gerust. Dienstmeisjes speciaal laten komen voor een vuil plekje op de muur in de hotelkamer ofzo...