Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
Gisteren twee van zo'n pitbulls tegengekomen op het openbaar vervoer (tram). Vooral met deze hitte + vakantieperiode (dus meer volk in de rijtuigen) vind ik het niet kunnen van met zo'n gevaarlijke honden opeengepakt te zitten. Stel je voor dat zo'n dier berserk gaat, een ongeluk is vlug gebeurd.
Ik heb in ieder geval een stressvolle rit gehad. Met stip een van de meest stressvolle van m'n hele leven. Tja, kan er ook niet aandoen dat deze dieren angst inboezemen, eens te meer omdat er nogal eens incidenten met pitbulls ed voorkomen - niet voor niets is men verplicht er in Nederland een opvoedcursus voor te volgen, en dan nog: het risico 0 bestaat niet getuige de verminkingen die mensen er aan oplopen.
Ze stinken dan nog eens ook (maar dat terzijde, alhoewel...).
Bij deze: verbied aub deze (rot)beesten.
Als mensen graag een hond hebben, ok maar opteer aub voor een veilige(re) soort. Ik loop toch ook niet met een gevaarlijke katachtige/lynx, leeuw... rond omdat ik graag katten heb.
Discuss please, thanks.
|
Ik ben een hondenliefhebber en vind dat fantastische beesten maar ik persoonlijk moet ze niet hebben omdat wanneer ze bijten het nooit goed afloopt.
Op de bus een lus rond hun muil. Met een klein leren riempje is dat zo opgelost. Kost niks.
Ze hebben daar geen last van op dat ritje.