Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2018, 12:42   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat lijkt mij sterk want dat staat al lang op voorhand 'goed' aangegeven.
Soms veel te vroeg op voorhand (aan die relatief lage snelheden, van een bus bvb). Tegen dat ze aan de wegenwerken komen hebben ze al die borden (vanaf 3 km) al vergeten... Of ze reden in slaapmodus.

Citaat:
Zo wordt de tachograaf van het voertuig uitgelezen om te controleren of de chauffeur de rij- en rusttijden had gerespecteerd.

De resultaten van het tachografisch onderzoek kunnen verklaren waarom de Nederlandse chauffeur de signalisatie niet tijdig heeft opgemerkt en inreed op de obstructie.
8 kansen op 10 dat dit het geval was, oververmoeid en gewoon apathisch doorbollen op automatisch dromende piloot...

Vermoeid blijven doorrijden en secondenslaap is een van de grootste ongevaloorzaken geworden bij ongevallen, vooral op saaie rechte (snel)wegen aan monotone snelheid.
https://www.adac.de/verkehr/verkehrs...enschlaf-auto/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 12:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden