Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2018, 12:58   #146
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ken zelfstandigen die elk weekend naar Luxemburg reden om hun couponnekes te verzilveren die ze uit zwart geld verkregen hadden. Officieel hadden die mensen bij de ziekenkas recht op 'verhoogde tegemoetkoming' voor kleine inkomens (mag je maar max. iets van een 18000 euro bruto per jaar verdienen), maar ondertussen reden ze wel met luxewagens rond en verbleven ze op vakantie in decadente suites en penthouses. En aan de zee kochten ze drie appartementen.

Ben zelf ambtenaar en ons loon is ook effectief ons loon. Ik kan het me niet permitteren er vanalles nog in het zwart bij te doen.

Uiteraard hebben wij profiteurs in de rangen die hun ziektedagen onterecht opsparen en misbruiken, maar het leeuwendeel doet dat niet. Wij worden weer gestraft voor de misbruikende minderheid. Niet dat ik die ziektedagen een heilige koe vind, maar ze gaan weer maar eens aan ons statuut morrelen. Dat was echter een voorwaarde voor indiensttreding. Ik ben tevreden met een - in mijn ogen - te laag loon, ontbreken van een salariswagen, het niet krijgen van maaltijdcheques en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dan heb ik als compensatie wel graag een beter pensioen, bescherming van mijn betrekking en dus ook die ziektedagen wanneer het echt nodig is.

Als ze aan onze voordelen willen morrelen, zullen ze dit moeten compenseren. Dat de vakbond het maar eens hard speelt en voor ons 10 % loonsopslag of maaltijdcheques vraagt. Een vervuilende salariswagen hoef ik niet. Als dat lukt, zal ik niet meer zagen over het afbouwen van onze voordelen

Als er al een veel zwart geld weet te ontvangen dan staat de ambtenaar toch wel zijn eerste in de rij.