Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Perfecte illustratie van hetgeen ik bedoel. Je zit vast in een systeem en je kunt er niet uit want de financiële implicatie is te groot. Eigenlijk is dit een moderne vorm van slavernij.
Wat doet een mens dan? Inderdaad tal van zaken zoeken naast de hoofdbezigheid en wachten op het pensioen. En als men ziektedagen over heeft is het dan zeer verleidelijk om die te gaan opnemen.
Nu, dit gezegd zijnde, mijn zoon stelde het een tijdje geleden correct, namelijk een werknemer heeft de illusie van zekerheid en een zelfstandige heeft de illusie van vrijheid.
Ik zou je desondanks inderdaad aanraden om binnen het kader waar je momenteel werkt te kijken naar oplossingen die je opnieuw plezier in het werk kunnen verschaffen. Je inbeelden dat je 25 jaar bent en nog alles moet bewijzen. Ik ben zelfstandige maar ik moet dit ook doen. Als ik niet mee ben met de nieuwe technologie mag ik morgen de boeken toe doen en verplicht op pensioen gaan.
Betreffende dit erven, het is niet omdat iemand anders erft dat jij minder hebt. Ik erf liever niets want dit betekent toch dat men een dierbare verliest.
|
Er zijn buiten dierbaren ook nog anderen, diegenen waarvan de mensen blij zijn dat ze eindelijk doodvallen.