Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
We mogen Tesla een beetje vergelijken met Apple in hun eigen sector...
Leuk,al die "cut throat" concurrentie in de Android-mobieltjes markt maar Apple heeft daar weinig mee te maken met nochtans een produktengamma dat ongeveer hetzelfde doet,maar tegen prijzen die toch merkelijk "uit de buurt" liggen....Geen probleem voor de gelovigen en bekeerlingen tot het merk.
Ook een beetje te vergelijken met merken als BMW die ermee wegkomen om voor aanschaf en vooral voor onderhoud van hun "mobiele statements" toch merkelijk meer centjes te kunnen vragen dan andere merken.....
Een merk dat "gelovigen" heeft in plaats van klanten kan zich dat permitteren.
En DAT is de marketing oefening.....
|
Niet echt.
Indien de Model 3 een flopauto was, was Tesla nu reeds dood. "Gelovigen" zouden die wagen blijven slikken, zelfs als ze er mee constant langs de kant stonden.
De meeste specialisten uit de sector zijn het er over eens dat dit toestel "grensverleggend" is.
Grensverleggend omdat het anders, nieuwer en beter is. Waar klassieke ICE fabrikanten altijd hetzelfde doen, doet Tesla iets nieuws. Electrisch ipv ICE, ipad middenconsole ipv instrumentencluster, ventillatie over de gehele middenconsole ipv via vents, over the air software updates ipv in de garage, supercharging, verregaande self driving capabilities, enz....kortom de Model 3 is een tech product pur sang.
Tesla is niet per see de beste in ieder domein. Maar ze bundelen het wel het beste tot een nieuw en innovatief product, dat ook nog eens blits er uit ziet. Het plaatje klopt.
Apple heeft dat ook zo gedaan: design & technologie combineren. En dan de hype laten spelen.
De rest kan achtervolgen.