Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Huh, zoek het toch eens op? Velen hebben gestort? Allemaal toch bij reservatie, zoals andere merken ook doen.
Waarom nu?
De long range - heeft of beter had een prijs van $44.000, maar omdat 99% het premiumpaket sowieso bestelde is het nu $49.000 geworden incl. premium package. Stoort jou dat?
|
Mij stoort het niet. Waarom zou het?
Het strookt alleen niet met het statement dat Tesla mainstream zou zijn of willen zijn.
Wanneer de goedkoopste wagens de deur uitgaan dicht bij de $50000, dan kan je dat bezwaarlijk mainstream noemen.
Nogmaals, als Porsche op een doorsnee wagen van €100000 ca €15000 winst pakt, dan weet je als consument dat een deel van die winst gebruikt wordt om het bedrijf in een gezonde financiële toestand te houden en dat een deel van de winst 'lucht' is (het is een por'cha).
Als men dezelfde marge naar voor schuift voor een wagen van $50000, dan is het aandeel 'lucht' automatisch hoger hé.
En voor zealots die perse een Tesla willen, maakt dat geen bal uit, net zoals de vrouwen op de paardenkoersen zich ook niets aantrekken van het aandeel 'lucht' in hun Louis Vitton.
Maar voor de consumenten die een Tesla vergelijken met andere wagens uit dezelfde prijsklasse, ligt dat helemaal anders.
En accelereren van 0-100km/h in 3 seconden compenseert het maar voor enkelingen.
Ik zie een blikken doos met een sober interieur opgevrolijkt door een iPad.
Men mag geen smartphone gebruiken in het verkeer, maar zelfs voor de simpelste dingen moet men op de iPad gaan tokkelen.
Citaat:
Trek daar de premies af en die wagen kost pakweg $ 39.000 voor een klant in Californie. Voor sommige US-staten zelfs $35.000 als die premie niet ondertussen verminderd is.
|
Worden de premies niet afgeschaft of verminderd?
Citaat:
De gemiddelde prijs van een personenwagen in de USA is $ 36.100
Het basismodel Tesla model 3 (vanaf 2019) ligt dus met $35.000 nog onder die prijs. Heb jij een betere?
|
Ja, gaat uw lijstje nog eens af (prestaties, emissies, autopilot, ...).
Citaat:
Maar bij Tesla in volle groei gebeurt wel iets meer als bij gevestigde merken.
|
"Yes! I believe!"
Citaat:
Je maakt jezelf belachelijk. Radius heeft verwaarloosbare waarde bij een Tesla.
|
Dat is mijn punt net.

En het kost je wel $20000.
Citaat:
Hier zal ik maar best stoppen.
Berichten zijn berichten. Dat jij er goednieuwsshow van maakt is jouw zaak.
Ik weet best wel wat FUD betekent.
|
Als Tesla zich had geconcentreerd op het ontwikkelen van nieuwe technologie voor elke wagen van constructeurs die zouden besluiten de technologie af te nemen, dan waren ze als groeiaandeel veel interessanter voor de belegger.
Ook hun oorspronkelijke visie over de vergroening van het wereldwijde wagenpark zou meer toepasselijk zijn dan nu.