Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe
LOL!!!!!
En Nostradamus liegt niet?
|
Klopt, heel goed punt.
Wat ik bedoel is dit: als je dan toch aanneemt dat de premise geldig is, Nostradamus was een echte ziener en heeft alles voorspelt, dan moet je wel checken dat Nostradamus gezegd heeft wat hij gezegd zou hebben. Want ik denk dat ik nog nooit iemand een quote van Nostradamus heb zien gebruiken die daadwerkelijk van Nostradamus is en ik denk dat ik nog nooit iemand die gelooft dat Nostradamus de toekomst kon voorspellen heb zien checken of wat anderen hem voorschotelen daadwerkelijk een quote van Nostradamus is. Het is over het algemeen gewoon de mening van de persoon die de quote plaatst met een of twee woorden vervangen om het licht cryptisch te laten klinken.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
|
Hier worden wel echte teksten van Nostradamus gebruikt. Maar laten we de eerste bijvoorbeeld eens op de proef stellen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nostradamus
The blood of the just will commit a fault at London,
Burnt through lightning of twenty threes the six:
The ancient lady will fall from her high place,
Several of the same sect will be killed.
|
Dit zou volgens gelovers slaan op de grote brand van Londen. Dat zien we aan "burnt", London en "twenty threes the six", wat overduidelijk het jaar 1666 betekent. Alleen jammer dat de brand sowieso niet ontstond door bliksem, dat het vuur niet aangestoken is door een nazaat van een rechtvaardige koning, dat er geen beroemd oud standbeeld van een dame van een dak is gevallen, en dat er maar
zes doden vielen. Er staat zoveel cryptische onzin, en uit deze vier regels zijn er twee halven die samen eventueel ergens op zouden kunnen wijzen ls je de andere twee complete en twee halve regels compleet negeert. Dat is geen hele goede score, vandaar ook dat Nostradamus sites zoveel voorspellingen zelf verzinnen, dan zijn ze namelijk veel creepier.
Plus, ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat als Nostradamus echt de toekomst kon zien dat hij gewoon geroepen had: "Godverdomme, zagen jullie dat?! Twee van die enorme torens klappen zomaar tegen de grond nadat er twee van die vliegtuigen die ik in mijn tweede wereldoorlog visioenen ook constant zag in zijn gevlogen! Bam jonguh! Man, na 2001 zal ik wel weer een boel geweld te zien krijgen."