Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2018, 12:37   #17
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS bemoeien zich overal. Dat is de aard van een imperium. Iedereen die niet wil plooien wordt als een vijand gezien. Het midden Oosten blijft nog steeds uitermate belangrijk voor de VS. Trump trekt zich niet terug maar lijkt een vlucht vooruit te willen nemen door zich te omringen met individuen die aansturen op een oorlog met Iran. Een invasie van Iran lijkt me echter zeer risicovol. Een economische oorlog is waarschijnlijk. Hiermee zou zowat de enige positieve legacy van Obama helemaal in elkaar stuiken.

Indien Turkije blijft insisteren in zijn van de VS onafhankelijke koers kan men nieuwe pogingen tot staatsgreep of moordpogingen op Erdogan verwachten mijns inziens.

Dat scenario is niet ver gezocht. Zie bv de recente aanslag met drones op Maduro waarbij 7 militairen gewond raakten. Je hoeft het echt niet ver te gaan zoeken in zo'n gevallen. De track record qua staatsgrepen en magnicidios van de VS is immens.

De prijs van onafhankelijkheid.
de mislukte “staatsgreep” in turkije kwam vooral erdogan uit, en gaf hem een excuus om de grove borstel te gebruiken en heel veel criticasters uit te schakelen. de mislukte “aanslag” op maduro komt hmzelf ook weer goed uit, ik hou mijn hart vast hoe hij dat gaat misbruiken tov zijn tegenstanders.
het volstaat dikwijls om te kijken naar wie het meeste baat heeft bij dergelijke “mislukte” acties...
in beide gevallen wijzen naar “buitenlandse interferentie” komt vooral binnenlandse aangelegenheden ten goede. en in beide gevallen stinkt dit naar een false flag
de cia... laat me niet lachen...