Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik dacht eerst ook: wat een tsjevenstreek is dat hier weer.
Dat klinkt als het geven van een bijzondere macht aan de telefoonoperatoren.
Maar als je gans het artikel leest, dan moet je toegeven dat er iets heel sociaals achter zit.
Wie zijn gewoon telefoonabonnement niet betaalt, zal wel rap afgesloten worden. En dan neemt men een prepaid abonnement, en alles is ok.
Maar wat met wie enkele maanden achter staat met zijn 'pack' aan televisie-internet-telefoon ?
Dat blijken vogels voor de kat te zijn. Want die mensen zijn geneigd om leningen aan te gaan, die ze vanzelfsprekend niet kunnen afbetalen, zodat ze pas echt in een diepe put terecht komen.
Het moet, als maatschappij, de bedoeling zijn om mensen die in de put dreigen te komen, zo vlug als mogelijk tot de orde te roepen. Om orde op zaken te stellen.
Om uit die put te geraken.
Als er vroegdetectie is, dan zullen ze op een paar jaar uit die put zijn.
Als er laattijdig opgetreden wordt, dan kan het langer dan tien jaar miserie aan een stuk zijn.
|
Laatst hoorde ik nog van iemand die een kaartje zonder abbo van een warenhuis dat er een bericht verschenen was op zijn toestel dat blokletterde:
Citaat:
Volgens onze algemene voorwaarden zullen we uw mobile nummer moeten deactiveren indien u geen betalende oproep of SMS verstuurd binnen de 30 dagen.
|
Ik heb er geen idee van hoe ik dat moet inschatten daar ik er zelf geen gebruik van maak.
p.s.
De persoon in kwestie waar ik het van vernomen heb, daar weet ik van dat hij raar of zelden zijn telefoon ter hand zal nemen.
Hij gebruikt die gsm, maar mocht hij op de baan of thuis in een noodsituatie geraken toch maar iemand te kunnen opbellen dan. (hulpdienst, pechhulp)