Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2018, 23:28   #256
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Pardon ?

Ik vroeg naar de bron van dit:

Ahum... 'begrijpend leren lezen' krijg je dan nog te horen ook....
Ik zal het je nog 1 keer met handen en voeten proberen uit te leggen:
in het grafiekje dat de geinstalleerde piekcapaciteiten aan electrische energieopwekking weergeeft in % van de totaal geinstalleerde MWp staat zonne-energie met 16%, waaruit U besluit dat men 16% van de elektrische energie met zonne-energie zou kunnen opwekken in Belgie. Welnu, dat is niet zo want de gebruiksfactor van zonnepanelen is 10% in België, ttz de zon schijnt niet altijd en als de zon niet schijnt leveren zonnepanelen 0 J/seconde energie of 0W. In 2017 werd 3.2 % van de electrische energie opgewekt met PV installaties en dat was dan nog alleen maar zo omdat men de kerncentrales op het moment dat er elektriciteit geleverd werd door zonnepanelen naar beneden regelde. Ik heb zonnepanelen op mijn dak en ik mag de energie die ze opvangen steeds op het net steken, ik moet niet op mijn dak kruipen en een zeil over mijn zonnepanelen leggen om voorrang te geven aan propere kernenergie. Omgekeerd wel. Hoop dat je het nu een beetje begint te snappen, indien niet, jammer, ik discussieer niet meer met U, want het is vanuit mijn standpunt gezien tijdsverlies...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden