Los bericht bekijken
Oud 9 september 2002, 13:31   #7
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin Hood
En daar gaan we weer met de haat en het venijn. Weer de schuld in de schoenen van Moedertje Staat steken. Ze zouden ons in de steek hebben gelaten, ze zouden "overspel" hebben gepleegd, ze zouden met de vijand in bed kruipen, en dergelijke meer.
Inderdaad, de staat heeft al tientallen jaren niets anders gedaan dan de migranten "doodgeknuffeld" en dat zal nog een tijdje doorgaan. Het is een feit dat er in België migranten zitten (meer dan jij zal willen toegeven) die niet willen integreren, ze zijn van mening dat wij onze wetten moeten aanpassen aan de koran. Dat heeft niets met haat en venijn te maken, dat is harde realiteit.

Citaat:
De vraag die ik me nu stel, bij het lezen van drgelijke teksten is of jullie wel degelijk weten waar jullie het over hebben. Wat willen jullie dat de staat gaat doen? Aan elke man/vrouw die er donker uitziet een agent(e) koppelen? Geen slecht idee, om de werkloosheidscijfers wat te doen dalen.
Hetgeen ik wil (ik spreek enkel uit eigen naam) is dat de staat eindelijk eens wil inzien dat er wel degelijk een probleem is. Tot nu toe heeft de staat altijd zijn kop in het zand gestoken in de hoop dat het probleem vanzelf zou verdwijnen. Met struisvogelpolitiek zijn er nog nooit problemen opgelost.

Citaat:
Oh ja, ik zie u al knikken, het zijn de buitenlanders die misbruik maken van het voorrecht verkregen door jarenlange oorlog, enz. Beste vrienden, ik wil jullie maar het volgende zeggen. Plato en zijn wereld Utopia waren maar een hersenschim, en niets meer. Het zijn maar dromen, en zoals onze geliefde Noorderbuur eens zong:" dromen zijn bedrog". Dat is iets dat iedereen zou moeten inzien.
Na WOII was het politiek correct om alles wat rechts was te veroordelen. Begrijp me niet verkeerd, ik spreek racisme en fascisme niet goed. Enkel wil ik zeggen dat omgekeerd racisme ook niet de oplossing is. Niemand durft nog kritiek te uiten op migranten zelfs al is het op sommige momenten (over bepaalde standpunten) wel eens nodig
Het viel toch op dat op het ogenblik dat het moeilijker werd om het statuut van politiek vluchteling te krijgen en de geldelijke steun aan elke vluchteling wegviel, het aantal vluchtelingen drastisch gedaald is en het aantal illegalen sterk is gestegen.
Buitenlanders komen naar hier omdat het voor hen een paradijs is in vergelijking met andere Europese landen. De staat deelt Belgische paspoorten uit alsof het strooibriefjes zijn. Je moet hier zelfs geen van de landstalen kennen om er eentje te krijgen.
Ze krijgen voordelen om een een eigen zaak te starten, moeten een pak minder sociale lasten betalen de eerste jaren dan hun Belgische collega's.
Zeg niet dat er een geen profiteurs tussen zitten. Voor mij is het simpel, zelfde rechten en zelfde plichten. Niet meer, niet minder.

Kort samengevat: als je niet wil inzien dat België stilaan zijn verantwoordelijkheid neemt, maak je deel uit van het probleem. Blijf maar verder negeren en alles te minimaliseren. Je weet net zo goed als ik dat de bom ooit zal barsten. Het verschil tussen u en mezelf zal zijn, dat ik niet zal moeten zeggen: ich hab es nicht gewust.