Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Meningsuitingen kunnen gevolgen hebben. Pak die gevolgen aan, blijf van de meningen af.
|
Ja, wachten tot het te laat is, knappe houding !
Dus volgens jou mag iedereen zeggen wat men wil, waar men wil, wanneer men wil. FB en co hebben daar niets over te zeggen, ook al zijn zij de eigenaars van de kanalen...
Jouw logica volgende, kunnen IS-aanhangers zonder probleem berichten plaatsen op om het even welk online medium en kunnen de eigenaars van dit medium er niets aan verhelpen.
Citaat:
Die bedrijven bezitten een bijzonder groot deel van het publieke forum. Ik zekere zin kan je zeggen dat als je op enkele grote platformen niet aanwezig bent, dat je dan online commercieel niet bestaat. Wanneer deze platformen vervolgens op mekaar gaan afstemmen om mensen buiten te gooien, dan hebben ze eigenlijk de macht om te gaan bepalen wat veel mensen wel nog en niet meer te zien krijgen. De censuurschaar is zo eigenlijk verhuisd van de staat naar enkele grote bedrijven die aan niemand iets electoraal verschuldigd zijn.
Er gaan dan ook stemmen op om van die platformen openbare nutsbedrijven te maken die neutraal moeten blijven. Ik ben daar als liberaal instinctief geen voorstander van, maar in de huidige situatie loopt het wellicht ook mis.
|
Jij doet net alsof Jones de één of andere brave middenstander is die omwille een ietwat aparte mening geboycot wordt door de Evil Big Companies.
Waarom doe je zo naïef en knullig ? Misschien wordt het eens tijd om het over Jones en zijn oneindige reeks van gruwelijke beschuldigingen zelf te hebben, want het valt me op dat men het zeer zelden inhoudelijk over Jones heeft.
Een complot ?