Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2018, 21:28   #281
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wel, om eerlijk te zijn was ik vroeger ook van die mening.
Maar ik heb mijn mening moeten herzien, maar wel met het behoud van bvb gascentrales als een backup omdat ze heel snel kunnen ingezet worden.
Is het dan niet interessanter om met hernieuwbare energie waterstof te maken om enorme ondergrondse reservoirs te vullen. Om met dat goedje de gascentrales efficiënter in te zetten? Dan kan je alle manieren van hernieuwbare energie in 1 richting zetten en daar efficienter gebruik van maken, de opslag-problematiek met accu's gewoon omzeilen.
Ironie wil dat testen in de VS met atoomwapens goeie methodes bleken om zulke reservoirs te maken.
Citaat:
Windturbines, als ze op een goede plaats staan, gaan zelden zonder wind vallen.
En mochten ze op die éne plaats eens wat minder stroom kunnen leveren, dan zijn er nog andere locaties waar ze wél stroom kunnen leveren.
Windmolens op het vaste land echter, die genieten mijn voorkeur nu ook wel niet dadelijk, alhoewel daar ook al een grote vooruitgang in geboekt is.
Maw, de technologie staat ook niet stil.
Ook juist. En ik ben voorstander om heel Europa vol te planten met die dingen. Maar helaas zijn er een berg NIMBY's die dat idee gewoon kelderen.
Citaat:
Mijn voorkeur gaat nog altijd naar één groot Europees windmolenpark in de Noordzee. Kosten kunnen gedeeld worden door de lidstaten, want voor één land(je) is dit project immers veel te groot.
Niet overdrijven, zo groot is de Noordzee nu ook weer niet. Het is een drukke zeevaartroute, en staat op sommige plekken vol met aardgas/olieboorplatforms, waar de zeebodem inklinkt door de verwijdering van fossiele brandstof.
Maar ja, als we de middelen van Europa eens ferm bundelen, dan is het wel te verwezelijken.
Citaat:
( en nu eventjes iets tussendoor .... )
En wie weet, ooit gaan ze mss nog eens elektronen genetisch kunnen manipuleren zodanig dat zij CO2 kunnen afbreken en daarmee uit eigen beweging een alternator kunnen aandrijven. Wie weet, de techniek, die staat niet stil.
Nu niet debiel wezen. 1 electron kan je niet genetisch manipuleren. Dat ding heeft geen DNA, het is er een piepklein, maar wezenlijk deel ervan.
Je weet de klok hangen, maar de klepel, die mag je wel eerste even uit een plaats trekken die je veel genot bezorgt, maar geen zonlicht ziet.