Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2018, 21:40   #282
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Is het dan niet interessanter om met hernieuwbare energie waterstof te maken om enorme ondergrondse reservoirs te vullen. Om met dat goedje de gascentrales efficiënter in te zetten? Dan kan je alle manieren van hernieuwbare energie in 1 richting zetten en daar efficienter gebruik van maken, de opslag-problematiek met accu's gewoon omzeilen.
Ironie wil dat testen in de VS met atoomwapens goeie methodes bleken om zulke reservoirs te maken.
Daar zit idd iets in. Mss dat de veiligheid hen nog parten speelt ?
Het idee op zich lijkt me anders wel prima.

Citaat:
Niet overdrijven, zo groot is de Noordzee nu ook weer niet. Het is een drukke zeevaartroute, en staat op sommige plekken vol met aardgas/olieboorplatforms, waar de zeebodem inklinkt door de verwijdering van fossiele brandstof.
Maar ja, als we de middelen van Europa eens ferm bundelen, dan is het wel te verwezelijken.
Scheepvaart kan idd een probleem zijn, maar (ik kan ze nu wel niet dadelijk terugvinden) er zou zo'n locatie zijn, meer naar rechts-boven, richting Noorwegen. Het transport van de opgewekte stroom moet er wel over een vrij lange afstand, maar als men gelijkspanning zou gebruiken zouden zo al heel wat problemen opgelost zijn.

Citaat:
...
Nu niet debiel wezen. 1 electron kan je niet genetisch manipuleren. Dat ding heeft geen DNA, het is er een piepklein, maar wezenlijk deel ervan.
Je weet de klok hangen, maar de klepel, die mag je wel eerste even uit een plaats trekken die je veel genot bezorgt, maar geen zonlicht ziet.
Lol... en ik had het er nog duidelijk bijgezet...'als tussendoortje'....