Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik ga Filip zelf eens quoten zie: "...Het VB is als een voetbalploeg en ik ben een spits die af en toe eens graag zijn goaltje meepikt..."
Ikzelf vind Filip eerder het frontzwijn, de soldaat met de bajonet op zijn geweer, de man waar de vijand ongelooflijk veel schrik en absoluut te verbergen respect voor heeft.
Een man die zo ontzaglijk veel politiek talent heeft dat elke vijand, zelfs degenen die hem willen imiteren, op debate- of strategisch gebied in het zand moet bijten.
Een enorme snelle denker, een groot redenaar, een consequent Vlaming, een hardwerkende familievader.
En vooral een begenadigd volksmenner en geniaal tacticus.
Hij is het, en hij kwasi alleen, die van het Blok een internationaal befaamde volkspartij heeft gemaakt. Hij en hij kwasi alleen heeft gezorgd voor het electoraal succes van het Blok terwijl hij door het establishment werd uitgescholden, in de rug gestoken, geincrimineerd, gediaboliseerd, gebestialiseerd en keer op keer vernederd zonder dat hij een eerlijke kans kreeg om zich te verdedigen.
Net als Pim Fortuyn is hij voor mij en voor honderduizenden Vlamingen een levende legende.
Denk maar eens aan [font=Arial Black]zijn[/font] doorzettingsvermogen als je nog eens een boek leest over deze of gene vrijheidsstrijder zoals hij alleen "against all odds" moest optornen tegen een corrupt en verdorven establishment dat de meest perfide intriges niet uit de weg gaat en dat generaties lang is getraind op het uit de weg ruimen van Vlaams Nationalistische idealisten zoals Filip er eentje is en waardoor een miljoen mensen zich dat nu met oprechte fierheid ook durven te noemen.
Annemans?
Een excellent politiek academicus en zonder twijfel een onontbeerlijke pijler in de VB troika. Een levend bewijs van het feit dat het VB wél de mankracht heeft om aan de besluitvorming deel te nemen.
Dé man voor de Vlaamse Intellectueel.
"Der professor".
Maar toch spreekt Filip dat miljoen mensen meer aan omdat hij, nóg meer dan Gerolf, de taal van het volk spreekt.
|
Ik ontken zeker niet dat FDW een brilliant politicus is, maar dit vind ik er toch lichtjes over. Ik denk dat de partijtop van het blok -met als centrum het triumviraat Vanhecke-Annemans-Dewinter- al jaren een politiek goed uitgedokterd rollenspel spelen.
Dewinter speelt altijd (in 'politiek-correct-denkenden hun ogen) advocaat van de duivel. Hij is het die steeds als eerste durft te provoceren, vooral als het om migratieproblematiek gaat. Annemans is diegene die zich iets gematigder opstelt, en Dewinters brokken wat ruimt door zijn standpunten te nuanceren voor de meer 'denkende' kiezer (waar het blok er [tot grote spijt van veel mensen] door de jaren heen al heel wat van heeft bereikt). Hij gaat zich ook minder op vreemdelingenpolitiek toespitsen, en meer op Vlaams-nationalistisch en separatistische punten. Als laatste is er Vanhecke, die de boel op een gezonde manier samenhoudt, als een goede huisvader de sfeer er inhoudt en alles naarbuiten toe op logische manier verklaart. Alles samen vormt dit trio een mening die op schitterend manier voor meer en meer kiezers aanvaardbaar, en meer nog juist wordt.
Mij hebben ze alleszins al kunnen overtuigen.
Ik weet niet of ik er nu op zit, het is alleszins sinds lang mijn indruk.