Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2018, 11:59   #91
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daarom dat ik verwijs naar de officiele tesla documenten.

En de laatste dagen zijn er weer heel wat artiekels verschenen op basis van hearsay. FUD dus.

Nog een dikke maand geleden zweerde trouwens zowat iedere gazet: die 5000/week is burst mode, onhoudbaar. Wel, het ziet er eerder uit dat ze richting de 6000 zitten ipv 3500 wat geschat werd. Maar als je een beetje technisch onderlegd bent weet je dat van 200 naar 5000 te gaan veel en veel moeilijker is dan van 5000 naar bvb 10000. Omdat voor 200/week je fundementele andere productietechnologie gebruikt en voor 5000 en 10000 het een kwestie is van je logistiek, band (mensen) en robotten sneller af te stellen en bottlenecks te verwijderen. Tesla stelt terecht dat versnellen nu een kwestie is van software & logistiek (dat laatste wordt fors onderschat, het is een bijzonder grote uitdaging om de onderdelen voor zoveel wagens op tijd bij de locatie waar ze nodig zijn te krijgen, zonder met een massa stock te zitten).

Tesla is best af privaat. Het bedrijf wordt er uit gepikt, voornamelijk omdat het disruptief is: het verstoort andere financiele belangen: klassieke autoproducenten, de klassieke autotoeleverancier (ze zijn verticaal geintegreerd) en uiteraard de energiesector.

Amazon heeft dit in mindere mate ook moeten doorstaan.
Wat dan weer niet belet dat Jefke Bezos miljardair is geworden met zijn Amazon. Te opdringerig zaakje want dat schuilt wel ergens in 'network' als je dat even gaat nakijken op je PC.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2018 om 12:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden