Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2018, 10:34   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.913
Standaard

Het officiele Europese WLTP (verplicht september) is dus in relatief goede omstandigheden (zomer 25-28° wel met airco) een realistische indicatie. In putje winter zal daar zeker tot 15-20% vanafgaan. Naja als er nog veel putjes winter komen...

Het WLTP-rijbereik van de Hyundai (compacte SUV) Kona EV 64 kWh bedraagt 482 km.

Snelweg (aan Noorse lage Vmax) werd omgerekend 450 km gehaald.

Gewone (vlotte) wegen 67,3 kmh gemiddeld! werd omgerekend zelfs meer dan 500 km gehaald.

ff ggl vertaling:

Citaat:
De 142,5 kilometer werden afgelegd in twee uur en zeven minuten, met een gemiddelde snelheid van 67,3 km / u. De auto mocht vrij rollen wanneer condities werden toegevoegd, terwijl de verschillende graden van regeneratie anderszins actief werden gebruikt.

Nu wordt ook gezegd dat we nooit een hogere testtemperatuur hebben gehad, met een variatie tussen 25 en 28 graden, maar het gemiddelde van 1,23 kWh / mijl is beste noteren voor een compacte elektrische auto met zoveel batterijcapaciteit.

Het is echter verre van 1.0 - zoals IONIQ - , maar solide genoeg om ervoor te zorgen dat Kona onder optimale omstandigheden veel verder kan gaan dan de fabrieksfiguren.

Waarschijnlijk hadden we vandaag meer dan 500 kilometer op één lading gerold, en het is beter dan het officiële WLTP-nummer dat we aanvankelijk noemden: 482.

Op de snelweg de dag ervoor, moet de volledig opgeladen batterij maximaal 450 kilometer zijn.

De 142,5 kilometerne ble tilbakelagt på to timer og sju minutter, med en gjennomsnittsfart på 67,3 km/t. Bilen fikk rulle fritt når forholdene tilsa det, mens de ulike gradene av regenerering ble brukt aktivt ellers.

Nå skal det også sies at vi aldri har hatt en høyere testtemperatur noensinne, med variasjon mellom 25 og 28 varmegrader, men gjennomsnittet på 1,23 kWh/mil er bestenotering for en kompakt elbil med såpass stor batterikapasitet.

Det er riktignok langt unna 1,0 – som IONIQ fikset, men solid nok til at Kona kan gå vesentlig lenger enn de fabrikkoppgitte tallene under optimale forhold.

Sannsynligvis kunne vi ha rullet over 500 kilometer på én lading denne dagen, og det er bedre enn det offisielle WLTP-tallet nevnt innledningsvis: 482.

På motorvei dagen før burde fulladet batteri holdt til opp mot 450 kilometer.
Dat een aerodynamischere en lichtere limousine Ionic EV zuiniger is spreekt voor zichzelf, maar die heeft een veel kleiner batterijpack.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2018 om 10:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden