Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2018, 14:39   #1261
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Q1 2019 wordt de 35k versie gelanceerd. De batterijpack zal beter zijn als voorheen geschat, lichter, kleiner (in volume) en de range zal dus licht boven de vooropgestelde target liggen.

Dat is inderdaad het massaproduct. En dat heeft Tesla nooit ontkent.

Maar ze gaat in Q3 en Q4 zoveel mogelijk AWD en P modellen aan de man doen om met beperkte marges toch winst te draaien. En daarom hebben ze de configurator opengegooid.
Die duurdere versies lijken me net voor een grotere marge te zorgen.
Anders zou het niet veel zin hebben ze te pushen.

In hun laatste kwartaal hebben ze een winst van 20% op hun productie (bruto winstmarge).

Met een grote vraag naar het basismodel en dito output, gaat hun marge naar beneden gehaald worden hé.

Ik heb geen zin om de cijfers uit te gaan splitsen, maar om met het basismodel inclusief een winstmarge te hebben op de totale productie van 20%, dan zouden de duurste versies van de m3 nu een winstmarge van tussen de 30-40% moeten hebben.
Dat lijkt me wat gortig. Vandaar dat ik geloof dat als ze op hun duurdere modellen een marge hebben van 20%, die vervolgens véél lager moet liggen voor de $35000 versie.
En als dat hun grootste productieoutput wordt...

Bovendien stijgen bij die omzetstijgingen de bedrijfskosten (exclusief productie) aan een bepaalde rate mee.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 16 augustus 2018 om 14:47.
hamac is offline   Met citaat antwoorden