Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2018, 15:31   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik moet nog minstens 12-13-14 jaar werken.
Waarheen? Ik blijf hier, waar ik nu ben. Samen met mijnen Albeir
en alle kinderen en kleinkinderen in de buurt.
Ik blijf ook hier. Al dat gedoe over elders is het beter...

Neem Zwitserland. Prachtig land, fijn voor wie het kan bekostigen. Goede gezonde lucht.
Tja, dan wonen die gepensioneerden daar op hun 70ste, 80ste ergens in een heerlijk bergdorpje. Ze geraken op de sukkel en kunnen de deur niet meer uit. Mijn vriendin gaat zo 6 keer per jaar (waarvan 2 keer een volle maand) naar haar ouders in Zwitserland om hun huishouden te doen en met hen naar de dokter te gaan enzovoort. Ze hebben wel een huishoudster maar die komt maar één dag in de week. Mijn vriendin is net zelf op pensioen, wil wat meer tijd spenderen met haar kleinkinderen of haar dochter in Denemarken gaan bezoeken maar nee, haast al haar vrije tijd brengt ze in Zwitserland door.

De vader van een andere vriendin woonde (hij is vorig jaar gestorven) in Laguna Beach (Californië). Schatrijke man met prachtige villa maar :
1° voltijds personeel kon hij ook niet betalen
2° hij had een heel vervelend karakter en vreemden konden maar moeilijk met hem over de baan.
Dus de laatste jaren van zijn leven vloog mijn vriendin 2 keer per jaar naar Amerika om bij de oude heer haar botten af te draaien telkens 2 of 3 maanden. In Laguna Beach en soms zelfs geen kans gehad om tijdens haar verblijf tot aan de oceaan te wandelen!

Mensen zouden beter moeten nadenken voor ze zo'n stappen zetten!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 20 augustus 2018 om 15:31.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden