Even gedaan alsof ik nog niet ben verhuist:
Vlaams Belang 60%
SP.A 60%
CD&V 56%
Open VLD 56%
Groen 52%
PVDA 52%
T.I.M. - Turnhout Iedereen Mee 48%
N-VA 36%
En het is precies zoals gedacht: Een lokale stemwijzer invullen zonder de politieke stand van zaken te kennen is compleet onzinnig. Toch wel een beetje komisch dat ik Vlaams Belang en NVA compleet heb weten te splitsen.
(Bijvoorbeeld, er is een vraag over of er meer windmolens in de stad moeten komen. Wat bedoelen ze dan, echt in de stad? Van die lawaaiige full scale windmolens? Waar gaat dit dossier over? De stad moet meer opvangplekken voor asielzoekers regelen? Op Europees of nationaal niveau verwachten we geen stijging meer tegenover bijvoorbeeld 2015 toch? Zijn er hier te weinig plekken ten opzichte van het gemiddelde ofzo? Heeft Antwerpen gevraagd om in die van hun te delen? Het containerpark moet zo goedkoop mogelijk zijn. Wat is het probleem, dat we de afvalverwerking niet kunnen betalen, of dat er illegaal gedumpt wordt? Details mensen, details!)
(Ik heb dan ook speciaal mijn best gedaan om de redenaties van de partijen niet te lezen. Die geven nog weleens hints omtrent waar iets over gaat.)