Discussie: De slimsten thuis?
Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2018, 18:29   #12
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik wil niemand beïnvloeden, dat zou te gek zijn. (ik ben dan ook géén politieker)

Iedereen heeft over bepaalde zaken/nieuwsberichten/uit de lucht gegrepen berichten/berichten die mensen proberen te manipuleren wel zijn/haar eigen mening en dat is iets waar ik totaal géén enkel probleem met heb.

Zoals ik al eerder schreef is- en blijft het hier een discussieforum dacht ik of zie ik dat verkeerd?
O zeker, het is hier een discussieforum. Sterker nog, ik verwacht dat iedereen hier wel deels zit om andere mensen te beïnvloeden, daar dienen discussies voor. Soms is een goede discussie een doel op zich, maar dat is niet waarvoor ze bedacht zijn. Maar er is een verschil tussen dit proberen te doen met argumenten en meningen en dit proberen te doen door verdraaide of compleet verzonnen verhalen als feiten te presenteren waardoor een fictieve maar als echt gepresenteerde situatie ontstaat die toevallig exact jouw ideeën bevestigd. Dat is namelijk liegen. En ook dat doen we allemaal weleens, per ongeluk of gewoon expres, maar een campagne van haast dagelijkse nepberichten gepresenteerd als echt zonder enige aanzet tot discussie valt wat mij betreft niet meer onder het doel van een discussieforum, dat is gewoon een lastercampagne. En ook dat wil nog niet zeggen dat ik denk dat je een waarschuwing van de moderatie zou moeten krijgen of iets dergelijks, zo flauw wil ik hier niet gaan doen. Het is hier tenslotte een speeltuin, er zitten geen grote consequenties aan de draadjes hier, er gaan geen mensen dood als wij liegen. (In tegenstelling tot wanneer bijvoorbeeld politici en alternatief genezers er te ver mee gaan.) Maar het betekent wel dat ik de gebruikte techniek hier en daar wat aan zal stippen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 augustus 2018 om 18:31.
Bovenbuur is offline