Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2018, 17:48   #270
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af hoe men aan termen als homofobie en islamofobie komt. Walging is vermoedelijk een afgeleide van angst maar toch. Ik heb een hekel aan elke religie, walg van elke religieus exhibitionisme en angst heeft daar weinig of niets mee te maken. Angst is wat me naar religie dreef, toen ik daar niets vond dat die angst kon doen verdwijnen, maw toen bleek dat ik niet kon geloven, kreeg ik andere gevoelens dan verwachting en hoop : afgunst, nijd, haat. Als er al angst komt bij kijken dan gaat het vooral over het feit dat onze overheid ons ontwapend heeft en aan de kant van de religieuzen staat. Is het u ook al opgevallen dat de 'diepst'gelovigen allemaal op kap van de zoekenden leven ?

Ik kan me voorstellen dat bij 'homofoben' ook veelal sprake is van walging dan van angst. Ik heb een paar keer mannen tong gedraaid om te zien hoeveel % ik homoseksueel zou kunnen zijn en het moet behoorlijk laag zijn want ik was dronken en voelde me totaal niet opgewonden worden, integendeel, ik voelde weerzin en walging. Nu, ik overwin die gevoelens met mijn verstand en gun mensen wiens % homofilie de andere kant uitslaat het hunne en loop ook met een regenboogpin rond, weliswaar meer om onverdraagzamen te pesten dan uit sympathie met het hele holebiqutraflu-gedoe. (Geregeld in de seefhoek en nog nooit last gehad).

In deze zoveelste heisa zie ik ook een verschuiving in onze samenleving van een schuldcultuur naar een schaamtecultuur. Die wordt geïmporteerd uit het zuiden en kan in het brein van de mens in scans en in het dna worden terug gevonden. Bij Europeanen lezen dna en scans meer de schuldcultuur, bij migranten de schaamtecultuur. En zo word onze vrijheid van meningsuiting ook weer eens extra ferm beknopt. Francken heeft niets tegen de wet gezegd en toch wordt hij aan de schandpaal genageld, men eist zijn ontslag, hij moet zich excuseren, ... Links heeft de schaamtecultuur al helemaal in zich opgenomen ten nadele van de schuldcultuur. Dit gaat niet alleen effect hebben op de vrije meningsuiting maar langzaam aan ook op ons economisch bestel.

In het kort. Zowel het dragen van lingerie door mannen als de reactie van Francken kan me geen zak schelen. De reactie op de reactie echter ...

Als je me toestaat die vraag te stellen : is het vanuit die walging, die radeloosheid, dat je de toch wel extreme keuze hebt gemaakt om een date met een geïmporteerd obees koreaantje met een pukkel op het voorhoofd en een historiek van sociale disfuncties , syndroom van Munchausen + hypochondrie tot in het kwadraat aan te gaan ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden