Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Het is dan ook niet iedereen geven daar intellectueel boven uit te stijgen, laat staan het inzicht te verkrijgen dat verklaart hoe iedereen ‘geprimed’ is - zowel in de oude als de nieuwe context en tijdsgeest - van culturele en wetenschappelijke dogma’s.
|
Wel, mijn stelling is dat je niet kan vermijden dat je geprimed bent, maar dat dat u niet verhindert om zoveel mogelijk abstractie te maken en tot doorbraken en hogere kennis te komen.
Het is, in mijn ogen, een zinloze opdracht om die puurheid zo sacraal te trachten te bewaren.
En voor de duidelijkheid (want dat stoort me wel), het is NIET omdat ge "onpuur" denkt dat ge gevangen moet blijven in het huidige denken.
Kant, Galileo, Einstein zijn er toch ook in geslaagd daaruit te breken? Je kan die mannen bezwaarlijk betichten van een enge geest...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Ik meng me in niks, ik geniet gewoon bij het lezen alleen, maar ik wilde ik ook wel eens de boeken zien, die volgens jou de theorie van P. zouden tegenspreken.
Bij deze dus en bij m’n volgende week verlof ga ik die eens ‘primen’. 
|
Geen beloftes maken als ge ze niet kunt waarmaken; ik reken erop dat ge ze leest!