Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2018, 10:45   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.
Het huidig beleid is een complete ramp voor werkende mensen in de stad die afhankelijk zijn van hun vervoer.
Een heel erg grote zone kan je niet eens meer parkeren.
En eenmaal daarbuiten zijn de laadzones extreem klein voor maximum 2 wagens en 15 minuten tijd. In Gent weet ik er 2. 1 in de vlaanderenstraat en 1 in de burgstraat. Daar tussen ligt gans de binnenstad. De 2 zones zijn altijd bezet. 4 auto's voor een ganse stad...niet doenbaar dus.

Je kan als werkende met tal van verplaatsingen echt niet tussen iedere klant een extra uur inlassen om van een parking te voet, tram of fiets u verder te verplaatsen.
Uw werk geraakt gewoon niet gedaan. En te duur om nog enigzins verantwoord te zijn. Bovendien waar hou je al uw materiaal bij?

De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.