Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
Ik denk het ook.
Nogmaals aantonen dat (een deel) moslims onverdraagzaam en gewelddadig zijn, is electoraal veel nuttiger dan het houden van een cartoonwedstrijd.
Het slechts mogelijk denkbare scenario voor Wilders zou geweest zijn dat hij de cartoonwedstrijd kon houden zonder dat er kritiek op grote schaal op kwam.
|
Electoraal kan het zijn dat Wilders hier munt uit slaat. Maar dan doet hij dat via manipulatie van zijn publiek en dat zou bij mij averechts pakken.
Nu ja. Iedereen tevreden dan toch? Wilders die zich als slachtoffer van de stoute moslims neerzet en de extremistische moslims die een overwinning vieren voor hun profeet en gesterkt zijn in hun verzet tegen het boze westen.
Wie verliest er dan? De gemiddelde aardbewoner die liever oplossingen ziet dan polarisatie.
In de moslim wereld lachen ze met de pretentie van freedom of speech is het westen. Ze verwijzen daarbij steevast naar het verbod op de ontkenning van de Holocaust en aanverwanten. Moedige Wilders kan misschien volgende keer een cartoonwedstrijd daarrond organiseren. Die zal weer niet doorgaan waarschijnlijk. Deze keer omwille van de autoriteiten die ingrijpen. Tja. En dan hebben die moslims misschien wel een punt dat er met hun gevoelens geen rekening gehouden wordt.
Aan de andere kant. Er zijn pak 2 miljard moslims. Gelukkig voor Wilders zijn er daartussen plaatsen als Lahore waar de gemoederen blijkbaar nogal vlug verhit worden rond wat tekeningskes. Anders zou hij geen slachtoffer kunnen spelen. Hij had evengoed kunnen concluderen echter...."99 procent van de moslims protesteert niet tegen de cartoonwedstrijd dus we laten ze doorgaan. We gaan ons niet laten intimideren door een paar extremisten".
Dat zou ik nu wel weten apreciëren hebben. Wilders die zelfs onder druk van wat extremisten en autoriteiten een cartoonwedstrijd houdt over de gevoeligheden van verschillende religies. Een echte free speech Warrior. Maar dat is Wilders eigenlijk niet hè.