Los bericht bekijken
Oud 2 september 2018, 12:07   #43
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Toch ook even aanstippen dat aandelen vrij verhandelbaar zijn. Je mag dat niet vermengen met de bevoegdheid om als wetgever regelgeving inzake luchthavens te maken.

Met andere woorden: elke overheid mag aandelen kopen van elke luchthaven. Ik lees hier andere redeneringen als zou alleen de Vlaamse overheid dat mogen doen voor d luchthaven van Zaventem.

De Vlaamse overheid is trouwens zelf niet vrij van gelijkaardige overwegingen. Toen de Chinezen aandelen wilden verwerven in de elektriciteitsdistributie is dat zelfs ronduit afgeknald.
Als aandelen vrij verhandelbaar zijn ,waarom zien de Franstaligen er dan een
politiek probleem in als de Vlaamse overheid aandelen koopt van een Vlaamse luchthaven?


Omdat de Franstaligen Zaventem minsten voor de helft van hen beschouwen,

"Bruxelles National" , zo noemen zij de luchthaven van Zaventem,

en ze niet kunnen verdragen dat het een Vlaamse luchthaven is.


In Nederland noemt iedereen de luchthaven van Schiphol,"Schiphol" ,
en nooit "Amsterdam Nationaal".

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 september 2018 om 12:09.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden