Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ach een kleine minderheid die veel lawaai maakt. Les chiens aboient, la caravane passe.
|
Inderdaad. Het meeste lawaai komt van een nep-Belg en een vermeende Fransman.
Citaat:
De Vlaamse regering overweegt via de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV mee te dingen naar een belang in Brussels Airport. De Vlaamse interesse ligt communautair gevoelig.
Brussels Airport is in handen van de federale overheid (25% + 1 aandeel), het Canadese Pensioenfonds OTPP (39%) en Macquarie (36%). De Australische investeringsgroep wil haar participatie verkopen. De verwachting is dat het verkoopproces in het najaar wordt opgestart.
Buitenlandse pensioen- en infrastructuurfondsen en verzekeraars tonen interesse, maar ook institutionele beleggers uit eigen land. Op zoek naar rendement en een betere spreiding van hun portefeuille smullen zulke beleggers van dat soort infrastructuurprojecten.
Consortia
In de wandelgangen worden al volop plannen gesmeed om consortia samen te stellen, vernam De Tijd. Onder meer de Canadese pensioenfondsen OMERS, Canada Pension Plan en CDPQ zouden op het dossier werken, net als hun Nederlandse sectorgenoten APG en PGGM en de verzekeraar Allianz. Er zou ook Chinese interesse zijn. Maar dat ligt gevoelig voor een strategisch actief als de luchthaven.
" Het is belangrijk dat er een Belgische link is. "
Bron bij het dossier
Aan Belgische zijde gaan de namen van de verzekeraars AG, Ethias en Belfius Insurance over de tongen, net als die van PMV, de investeringsmaatschappij van de Vlaamse overheid.
Brussels Airport ligt in Vlaanderen, maar wordt beschouwd als een nationale luchthaven. Dat Vlaanderen via PMV meedingt naar een deel van het Macquarie-belang is symbolisch, maar ligt politiek gevoelig.
|
https://www.tijd.be/ondernemen/lucht.../10045231.html
De federale roverheid heeft slechts 25% plus 1 aandeel in de luchthaven. Nu Vlaanderen één van de velen is die meedingt naar een deel van het Macquarie-belang staan Franstalig Belgique en haar belgicistische horigen op hun achterste poten.
Het is nooit anders geweest, maar als ze denken "HUN" land op deze manier in "HUN" handen te houden vergissen ze zich. Daarvoor zullen ze,
om te beginnen, moeten leren om op eigen benen te staan, en bereid te zijn iets terug te doen voor de vele miljarden die jaarlijks van Vlaanderen naar de francofone armoezaaiers van Belgiqiue vloeien.