Discussie: 25 jaar Linux
Los bericht bekijken
Oud 4 september 2018, 08:24   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat zingt de Linux-community intussen al 25 jaar .
Not gonna happen; zeker niet in een digitale wereld die meer en meer gedomineerd wordt door apps en touch-screen based stuff zoals tablets en smart phones. If anything wordt de doorsnee computer-gebruiker (en dat is ruim te rekenen, gaande van PC/Laptop tot GSM/Tablet) meer en meer digibeet, ook al beginnen ze al met die dingen te spelen vanaf ze nog maar kunnen lopen. Simplificatie is the name of the game; dumb it down for the masses.

In de achtegrond kan er heus wel een Linux/Unix kernel draaien, maar daar heeft de doorsnee gebruiker geen boodschap aan; die wil enkel zijn grafische interface, that's it. Wie ooit nog in DOS heeft moeten werken voor zijn games op te starten, die heeft wellicht meer IT-kennis in zijn kleine teen, dan een doorsnee 18-jarige nu.

Einde nineties en begin de nillies draaide ik ook Linux naast een Win2k bak. Intussen is dat allemaal lang verleden tijd; OSX is de dominante OS hier nu, aangevuld met een win10 laptop, en die dingen doen perfect wat ze moeten doen voor huis, tuin en domotics .
Ik gebruik er verschillende door elkaar puur om ze maar eens te bekijken de besturingssystemen niet voor professionele doeleinden.

Puur hobby niets anders.