Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Er zijn homosexuele dieren.
Zijn die ook slachtoffer van linkse propaganda ?
Of is het misschien toch iets biologisch.
Moeten we nu ook de groenen verantwoordelijk houden voor indoctrinatie van eenden ?
|
Ik weet niet of dat antwoord aan mij bedoeld is. Maar indien ja, ik zeg niet dat homoseksualiteit een gevolg is van "linkse propaganda". Ik denk dat seksuele voorkeuren niet duidelijk genetisch bepaald zijn, maar een gevolg zijn van wat een levend wezen meemaakt, zoals wat een levend wezen meemaakt de meeste van zijn voorkeuren bepaalt. Het is natuurlijk goed mogelijk dat bepaalde gen configuraties U wat meer of minder receptief maken voor het al dan niet "homosexueel worden" als gevolg van een beleefde levensloop, maar ik denk dat potentieel zowat iedereen homosexueel of heterosexueel kan worden, als gevolg van wat hij/zij meemaakt. Ik denk dat de "hardware" (dus genetisch bepaald) van onze "zin-in-seks" voorbestemming (die uiteraard wel biologisch is ingegeven: een dier dat niet speciaal zin in seks heeft, sterft uit) gewoon functioneringsmodi heeft die homoseksueel zijn. Beschouw dat eventueel als "het algorithme dat bugt" of niet, dat heeft geen belang, sommige stimuli van het machien zijn zo dat dat algorithme in die "rare functioneringsmodus" terecht komt, en hup, homoseksuele voorkeuren.
Ik denk dat dat niet anders is dan andere voorkeuren, waarvan de machinerie a priori natuurlijk genetisch werd bepaald, maar waarvan het exacte gedrag, en dus de exacte voorkeuren, afhangen van de stimuli van dat machien.