Los bericht bekijken
Oud 5 september 2018, 12:54   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat wel theoretisch mogelijk is is een prenatale screening op een aantal risicofactoren (ja, dat is een slecht woord in deze context, net als genezen, bare with me), en zelfs een in utero hormoonkuur om de kans op een hetero kind te vergroten. Dit is voorlopig science fiction, omdat bijna elke screening en behandeling bij ongeboren kinderen tot verhoogde risico's op geboortedefecten lijdt, met echo's en ik vermoed MRI's (ik zit niet supergoed in de prenatale literatuur) als grote uitzonderingen. Maar vruchtwaterpucties bijvoorbeeld voegen al een risico toe. En dat risico moet je afwegen tegen het niet toepassen van de screening en/of behandeling. Als je je voorstelt dat een ouder 5% minder kans op homo moet afwegen tegen 1% meer kans op een waterhoofd dan begint een homoseksueel kind voor de meesten toch aardig goed te klinken.
Ik zie niet in waarom iedereen het hier heeft over een eventuele behandeling om van een potentieel homo kind een hetero kind te maken. Ik zou denken dat voor de meeste hetero's op wat pilarenbijters na, het hen niet kan schelen wat de seksuele geaardheid van anderen is ; maar nogal veel homo's zijn nogal "vocaal" en "extremistisch" in hun "homo-zijn". In de mate dat de meeste hetero's niet speciaal "fier zijn om hetero" te zijn, gaan homo's gay-prides houden om de fierheid over hun geaardheid te uiten.

Het lijkt mij dus eerder zo dat als er ergens een "behandeling" zal gevraagd zijn, het eerder homo-ouders zijn die zullen willen dat hun kind ook homo wordt.

Ik zie de behandeling dus eerder in de zin "laten we een homo maken" dan omgekeerd. Tenminste, in "progressieve" omgevingen. De imam en de pastoor zullen er anders over denken, en de omgekeerde behandeling willen opleggen natuurlijk.

Maw, ik denk dat de hetero ouder, tussen "waterhoofd en homo" voor "homo" zal gaan en niet zal prutsen aan de voorkeuren van zijn kleine, maar ik denk dat de homo ouder, tussen "waterhoofd of hetero" voor "waterhoofd" zal gaan en absoluut een homo willen kweken. Tenminste die, die naar gay prides gaat en zijn seksuele voorkeur aan de grote klok wil hangen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden