Los bericht bekijken
Oud 8 september 2018, 10:33   #3
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De zware beroepen in de ambtenarij vinden geen mensen meer en nemen alles aan wat binnen komt. Bij de politie beginnen racisten, terroristen, drugsverslaafden, ... Bij het spoor beginnen mensen vijf jaar voor hun pensioen ook al staan er zware boetes op het stoppen voor men tien jaar scholingsbeding achter de rug heeft. (In Frankrijk mag men maximum 35 jaar oud zijn wanneer men solliciteert.) Bij De Lijn heeft men de taal- en rekenproef afgeschaft. In het onderwijs kunnen velen amper lezen en schrijven laat staan dat ze een deftige algemene kennis hebben. Ook het leger vindt geen recruten meer. Maatschappij in verval. Zet de grenzen maar open. Wir schaffen das. Proficiat aan alle leden van deze regering die net op alle mensen die hun waanzin moeten uitvoeren en met de bevolking in contact komen, die het gezicht zijn van de overheid, die net op die mensen, de zwaarste besparingen hebben doen neerkomen. Echt : proficiat heren en dames politici. U bent de crème de la crème van onze samenleving.
Inderdaad, als ambtenaar kan ik daar op het volgende zeggen. Deze regering heeft het statuut van ambtenaar tot op het bot kaalgefreten. Onder het mom "in de privé hebben ze dat niet" hebben ze de vast benoeming afgeschaft dus bijna allemaal contractueel, het goede pensioen van een ambtenaar word afgeschaft vanaf 2025, ziektekrediet afgeschaft, allemaal zaakjes die ze in de fameuze privé niet hebben, en we moeten toegeven dat dit zo is. Maar deze regering is niet zo consequent om iets in de plaats te stellen die ze wel in de privé hebben nl salariswagens met tankkaarten, groepsverzekeringen, volwaardige 13de maand, maaltijd-sport-eco en cultuurcheque's, dagelijkse fruitmand op de werkvloer enz enz enz. Dus wie gaat nu nog voor de overheid werken, wie wil nu nog politieagent, militair, cipier, treinmachinist enz enz enz worden terwijl er in de privé veel meer te krijgen is. Ikzelf ben van vader op zoon ambtenaar geworden, vader was rijkswachter ik werd militair. Mijn 2 kinderen, waarvan de oudste naar defensie wou heb ik met zware aandrang afgeraden om ook maar 1 overheidsjob aan te nemen, beiden werken in de privé, hebben sommige maanden netto meer als ik, hebben groepsverzekering.....staan op bepaalde gebieden verder dan waar ik als ambtenaar sta...........jongeren zijn niet gek, ze zijn goed geinformeerd en weten verdomd goed wat ze willen.....en vadertje staat.....tja die zal het moeten doen met de minderen uit de samenleving, want de beteren wagen hun kans in de privé.......if you pay peanuts , you get monkey's......
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden