Citaat:
fcal: Nou, nou, zoals u weet verschillen Knuppel en ik van mening over wat Leopold II in Kongo heeft kunnen aanrichten rond de eeuwwende van 1900. In haar berichten hierover bespeur ik nu toch tekenen, die wijzen op een vurig anti-blank racisme, waarbij vooral Leopold II, een oudere Europese man met een volle witte baard, het moet ontgelden. Ik mag hopen dat hier geen discussies ontstaan zoals over Sinterklaas en Zwarte Piet, waarin hij, die als oudere blanke man ook een volle witte baard heeft, van slavernij beschuldigd wordt. Uiteindelijk dient Knuppel net als Barbertje ... (sicut Multatuli)
Kritiek op Leopolds politiek in Afrika wordt blijkbaar aanzien als "blank racisme".
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kritiek op Leopolds politiek in Afrika wordt blijkbaar aanzien als "blank racisme".
Hoe komt u daartoe?
|
Dat is ironie. Heb ik het niet dik genoeg in de verf gezet? En dat in deze tijd van een ontspoorde heksenjacht op pseudo-racisme door het linkse hypocriete establishment, studieverbanningen, huiszoekingen en inbeslagnames incluis. En dat allemaal voor een aantal aangebrande en ranzige spotprenten van studenten, die blijkbaar de politiek-correcte 'nieuwspraak' beu zijn en er de draak mee steken op een besloten webstek.