Los bericht bekijken
Oud 12 september 2018, 15:24   #1997
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat dit de kern van uw misverstand is. Ik heb het al geschreven, maar ik herhaal het nog eens: een liberty right wil zeggen dat je bepaalde dingen mag doen, of mag verkiezen van niet te doen, en dat is het dan ook. Dat wil zeggen dat het gebruiken van uw vrijheid, in casu, uw mening verkondigen, geen illegale daad is.

Maar een liberty right geeft U geen garantie dat gij de gevolgen van uw uitoefening van uw recht, anders dan het feit dat ge er niet voor kunt veroordeeld worden door een rechtbank als zijnde een illegale daad, niet moet ondergaan.

Gij hebt het recht al uw geld op te doen aan pokemon speelkaarten. Maar dat wil niet zeggen dat "het recht om uw geld uit te geven zoals ge wilt" U tevens moet beschermen tegen de gevolgen van die daad: gij zijt nu blut, en de staat moet U niet beschermen tegen het blut-zijn.

Als gij uw mening uit, en er is een recht op vrije meningsuiting, wil dat gewoon zeggen dat het uiten van die mening niet veroordeeld mag worden door een rechtbank, en dat ge het gevang niet in moet omdat gij uw mening hebt geuit. Maar de VERDERE GEVOLGEN van het feit dat gij uw mening bekend gemaakt hebt, zijn voor uw raap natuurlijk. Als die gevolgen negatief zijn (anders dan een straf voorgeschreven door de wet), dan is dat maar zo. Gij hebt van uw vrijheid gebruik gemaakt, de wet laat U dat toe, maar de gevolgen van uw keuzes zijn voor uw raap he.

Het is wettelijk niet verboden om tegen iemand te zeggen dat ge hem genen toffe gast vindt, maar dan moet ge de gevolgen dragen van wat ge zegt he. Hert is wettelijk niet verboden om al uw geld uit te geven aan onnozelheden, maar ge moet dan wel niet komen zeuren dat ge blut zijt. Het is wettelijk niet verboden om uzelf kaal te scheren, maar ge moet dan niet komen zagen dat ge een kletskop zijt.
Ik ben niet de enige die u al heeft laten weten dat ge te veel schrijft. Ik lees dat niet.
Ge beschouwt hier andere forummers als correctors die de fouten uit uw betoog halen. Ik doe aan zo een kinderachtig gedoe niet mee. Los van het feit dat ge eerst de semantische fouten eruit moet halen voor ge aan de logica fouten moet beginnen.

maar als ik u mag factureren, wil er gerust aan beginnen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 12 september 2018 om 15:32.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden