Los bericht bekijken
Oud 14 september 2018, 21:06   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men zou ook kunnen werken met meerdere locomotieven, die klaar staan in de rangeerstations om de zoveel km, waar dan de locomotief met lege batterijen opzij gezet wordt, en de andere, inmiddels opgeladen, het verdere traject voor zijn rekening neemt tot de volgende wissel.
Misschien kan men met een vaste hijskraan boven het wisselstation, het lege batterij-complex uithalen, en een opgeladen nieuw er in steken.

Heel dat spel moet dus goedkoper zijn, over een periode van weet ik veel, 50 jaar, om een bovenleiding aan te leggen.
Dus voor weinig gebruikte verbindingen. En die verbindingen moeten dus concurrentieel zijn met vrachtwagens of binnenwatervervoer.

Daar zal nog aardig gebakkeleid worden over de berekeningen.
Hoeft eigenlijk niet, batterijen kan men al heel snel opladen.

Flashcharging zoals bij een bus.

600 kW in 20 seconden per laadarm (er kunnen meerdere laadarmen ingezet worden bij een lange trein)
cijfers ABB: http://search.abb.com/library/Downlo...&Action=Launch

uit:
https://new.abb.com/news/detail/2694...logy-goes-live

YT-filmpjes zijn er ook.
bvb 15 seconden:
https://www.youtube.com/watch?v=qLPmWEtgTy0

...kan ook een combinatie van batterijen en supercondensatoren zijn.

of langere duur naar keuze, bij een trein duurt het in- en uitstappen ook langer.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2018 om 21:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden