Los bericht bekijken
Oud 15 september 2018, 08:48   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De technische complicatie van zowel de electrische treinen zelf als van de infrastruktuurr errond komt wel heel erg vaak in het nieuws ,speciaal "breuk in de bovenleiding" en "electrische panne"...In een intensief gebruikt spoornetwerk op een klein oppervlak(ik denk speciaal aan Vlaanderen) kunnen we dat eigenlijk niet veel langer dulden..Het is één van de vele ergernissen ivm ons spoor.
Breuk of storing in de bovenleiding komt idd regelmatig voor -onlangs nog 1 september in Landen- men hoeft maar te ggl:
https://www.google.be/search?q=Breuk...hrome&ie=UTF-8

De batterijtrein kan dan gewoon doorrijden.

Citaat:
Misschien,voor lokale treinen ,zijn accugedreven installaties een betere oplossing,anders dan terugkeren naar diesel-electrische locs....
Diesellocs kunnen en mogen niet rijden in stedelijke gebieden, ook wegens hun vervuiling, ook dat kun je googelen.

Soit, feit is dat met de betere en vooral duurzamere batterijen sinds 2014 meerdere constructeurs (*) met batterijtreinen bezig zijn. En tussen 2014 en 2018 hebben de batterijen nog een grote sprong gemaakt op alle gebied. Vooral de batterijproductie gaat vervijfvoudigen tussen 2015 en 2020. Niet alleen voor stroomopslag van wind en zon maar ook voor alle soorten vervoer. Batterijtechnieken genoeg, maar bij treinen zal men een andere soort nemen als NCA (Tesla) of NCM (andere merken).

Het loont zich dus wel degelijk. Zeker omdat een batterijtrein moest hij een bovenleidingsstuk passeren daar in enkele minuten al rijdend kan bijgeladen worden, of zoals de draadstarter stelt, en al herhaald werd in enkele links.

Laadstations zijn dus niet persé nodig in een deels bovenleidingsnet en deels zonder. Amen. (naja een paar kan men altijd zetten, bij onderhoudsplaats of eindstation)

Die constructeurs weten ook dat een electrische bus 1$/mile goedkoper geworden is dan een dieselbus (andere draad).

En bij electrische bussen heb je wel altijd laadplaatsen nodig, wat ook geen probleem is en al aangetoond. De rekening is dan heel snel gemaakt voor moderne batterijtreinen.

(*)
Citaat:
https://web.archive.org/web/20140916...d-train-begin/

On-track trials of prototype battery-powered train begin

12 August 2014

Cost effective and sustainable

Although the project is in its very early stages, we and our partners believe battery-powered trains could be used to bridge gaps in otherwise electrified parts of the network or be used on branch lines where it would not be cost effective to install overhead electrification equipment, bringing the additional benefits of making the new trains cost-effective and sustainable.

Citaat:
“Although we’ve retrofitted the Abellio Greater Anglia Class 379 unit with lithium iron magnesium batteries, we continue to test other possible solutions so we can gather as much information and comparison data as possible for future development.”
James Ambrose, senior engineer, Network Rail
Independently powered electric multiple unit
Data gathered during the experiment will be used to determine what form an independently powered electric multiple unit will take, be it a straight battery unit or hybrid.

Any future independently powered electric multiple would most likely be designed as a new train and not an adapted unit to minimise energy consumption, but this project will also provide useful information for retrofit.

Industry partners

Our industry partners include:

- Bombardier
- Abellio Greater Anglia
- FutureRailway
- Department for Transport who are co-funding

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2018 om 09:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden