Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik ga hier wel mee akkoord maar ik heb wel een opmerking over het volgende:
Citaat:
Ja maar, 'de' Walen gaan tegen zijn.
Pech.
Ja maar er is het taalprobleem?
Verplichte individuele tweetaligheid.
En als de Franstaligen niet willen?
Pech voor hen.
|
Als de meerderheid van de Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen is(ik weet het dat klinkt misschien utopisch maar in de toekomst volgens mij niet meer) en de Walen dit niet zien zitten dan vind ik toch dat Vlaanderen het recht heeft om onafhankelijk te worden! Wat hebben de Walen immers meer te zeggen over wat de Vlamingen beslissen dan laat ons zeggen de Nicaraguanen? De Vlamingen kunnen toch zelf hun onafhankelijkheid uitroepen dat is een fundamenteel recht. Zij hebben daar de steun van de meerderheid van de Walen niet voor nodig.
|
Laten we de lijn eens doortrekken met een realistisch voorbeeld:
De Amish zijn een religieuze secte in de Verenigde Staten. Zij bezitten grote massas land waarop zij in 'communes' leven die voor 99% zelfbedruipend zijn. Maw: Zij zijn minder van import afhankelijk als Vlaanderen.Als die mannen nu unaniem beslissen dat ze eigenlijk liever onafhankelijk zijn, mogen die dan ook van hun communes een Amish nation oprichten en stoppen grondbelastingen te betalen?
Nog een voorbeeld:
Beter voorbeeld: Ik richt een bedrijf op voor het grootkapitaal in Vlaanderen. Met de 10000 rijksten van Vlaanderen kopen we ons een enorm stuk grond waar we allemaal in gaan wonen. In tweede phase kondigen we unaniem de onafhankelijkheid van dat lapke grond aan. Onrealistisch? Ik denk het niet, want in lapke-grond creeren we natuurlijk een fiscaal paradijs. Onredelijk? We kunnen ons nochthans op hetzelfde principe beroepen.