Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Hoe je het doet weet ik niet maar zelfs met zo'n kort zinnetje kan jij aantonen dat je eigenlijk helemaal niks van cannabis (medicinaal of niet) kent.
Medicinale cannabis verschilt in principe niet van 'gewone' cannabis. De plant waar het van afkomstig is kan in beide gevallen precies dezelfde zijn. Het verschil zit hem enkel in de productie en de controle achteraf.
Dus de wiet die Fred volgens u nodig heeft om de harde wereld te ontvluchten kan best dezelfde zijn als degene die van de week in de coffeeshop ga halen.
De kans bestaat zelfs dat je van Freds mediwiet veel higher wordt dan van wat ik meekrijg in de coffeeshop.
Het enige verschil tussen medewiet en coffeeshopwiet zit hem in de 'afwerking'. Mediwiet wordt gecontroleerd op zware metalen, bestrijdingsmiddelen, schimmels,... Allemaal dingen waar het criminele tuig zich niet mee bezig houdt. De productie gebeurt volgens strenge farmaceutische normen.
Verder wordt mediwiet ook duchtig geanalyseerd op concentratie werkzame stof zodat die perfect stabiel is over verschillende batchen en de patient makkelijk kan doseren zonder afwijkingen.
Er bestaat mediwiet die tot 19% THC bevat en minder dan 1% CBD. Ideaal om de harde wereld te ontvluchten maar ook zeer werkzaam bij de bestrijding van gewichtsverlies en braken bij chemo en bv Tourette.
Anderzijds bestaat er ook mediwiet die slechts 0,4% THC bevat maar wel 9% CBD. Compleet nutteloos om de harde wereld te ontvluchten maar zeer effectief tegen bv. pijn bij MS-patienten.
En daar tussenin vind je nog tal van andere variëteiten met verschillende verhoudingen THC/CBD.
Dus geert; de medicinale wiet, die je volgens jou niet kan gebruiken om 'de harde wereld te ontvluchten' is daar in veel gevallen perfect bruikbaar voor.
Sorry dat ik uw "van medicinale cannabis word je niet high"-ballon even moest doorprikken...
|
'Pompeus', ooit al van dat woord gehoord?
Ik zal in korte zinnen uitleggen wat ik bedoel:
Medicinale cannabis: voor zieke mensen.
Gewone cannabis: voor schotelvodden die de harde wereld niet aankunnen.
Voila, doe mij na. Het bespaart u tijd, en andere forummers ergernis.