Madame Anciaux depressief in bruine school
[font=Arial] "Ze geeft les in het beroepsonderwijs in Brussel in zo een pikzwarte school”, schrijft Bert Anciaux op zijn website. [/font]
[font=Arial]“De gasten in haar klassen zijn helemaal niet gemotiveerd. Ze zitten in het Nederlandstalig onderwijs, maar vertikken het een woord Nederlands te spreken. Ze zien het nut niet in van onderwijs. Ze hangen wat rond en werken tegen waar het kan. Met meer dan 26 zitten ze in het voorlaatste jaar van de beroepsschool. Wachtend op geen toekomst. Damienne gaat er zichtbaar aan kapot.” [/font]
[font=Arial]“In de drie klassen waar ik lesgeef zit welgeteld één Vlaming. De rest zijn nieuwe belgen en Franstalige Brusselaars. Daar loopt het hele emancipatieverhaal serieus mank.” [/font]
[font=Arial]“Sommige gasten – de bendeleiderkes – hebben totaal geen zin om te studeren en slepen meelopers mee”, gaat Damienne verder. “Ze halen tijdens de les hun gsm boven, steken muziekapparatuur in hun oren, draaien hun rug naar de leerkracht …" [/font]
[font=Times New Roman] [font=Arial]"Bij sommige allochtone jongens voel ik dat ze het gezag van een vrouw niet aanvaarden. Ze tonen weinig respect.”[/font] [/font]
[font=Times New Roman][size=3] 1. Ik vraag mij af hoe Bertje nu de Vlamingen nog eens gaat overtuigen van al het goede van de multicul, of hoe de belgen zich dan maar moeten aanpassen, of hij via politieke weg misschien zijn vrouwke in een rustige witte school aan een goed jobke kan helpen ?![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3] 2. Dan sta je ook stom dat veel gezinnen gaan kamperen voor een "goede school" om hun kinderen toch een goede schoolopleiding te kunnen garanderen [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3] 3. Eergisteren ging Vandenbrouckske nog pleiten voor meer gemengde scholen... ook in het Laatste Nieuws ![/size][/font]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Laatst gewijzigd door ancapa : 13 januari 2005 om 22:03.
|