Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djeeuw
Rusland bij de EU. Dat is spelen met vuur denk ik. Rare theoriën dat sommigen hebben. Turkije en Rusland, beiden militiair sterke naties met normen en waarden die haaks tegen de onze ingaan, bij de EU willen.
De Baltische staten die er nu bijgekomen zijn (zoals Litouwen, Estland en Letland) zouden ook enkel bij de EU kunnen horen dank zij de Scandinavische EU-leden (Zweden, Finland en Denemarken). Verder zou men énkel van Tschechië kunnen zeggen dat het bij onze EU hoort.
Utopia contra finites is onmogelijk als er gekken rondlopen die vinden dat een staat als China zelfs bij de EU mag dus waaróm niet Turkije dat onder Attatürk onder dwang een verlicht despotisme onderging en nu terug aan het verextremen is en alsnog gekken die zeggen dat sommige Pygmeeën genetisch meer met ons gemeen hebben dan de meeste Nederlanders (die ze pejoratief Hollanders noemen terwijl ze zich op dat moment in Den Bosch bevinden)? 
|
Een mooi staatltje van malapropisme dat u daar geeft, maar dit terzijde.

Zou u eens kunnen zeggen welke waarden precies haaks staan op de onze? Volgens mij is er maar 1 waarde die gerespecteerd dient te worden: democratie. Voor zover ik weet heb ik Poetin of Erdogan daar nog nooit tegen horen pleiten. U vergeet ook dat ik zei 'uit vrije wil', en 'theorethisch'. Rusland zal mijns inziens nooit w�*llen toetreden, dus dit is een zinloos debat.
Wie heeft gezegd dat China bij de EU mag? dat zou ik wel eens willen weten..
En als u Atatürk een verlicht depsoot noemt, dan weet u hoegenaamd niet wat despotisme in zijn historische betekenis betekende.