Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Ik weet niet uit welke provincie jij komt, maar de demografische verandering van mijn provincie Limburg is schrijnend te noemen.
Vroeger had je een beperkt aantal Turken in de mijnstreek bij Beringen.
Aangrenzende gemeenten Heusden en Leopoldsburg zijn inmiddels ook verloren en de autochtone Vlaming trekt er weg.
Tegenwoordig is 50% van de inwoners van Genk van vreemde origine (doorgaans Turken, Marokkanen en Italianen). In Hasselt begint de verschuiving ook al voelbaar te worden.
Ze exploiteren massaal onze sociale voorzieningen en het kan niet anders dan dat we uiteindelijk failliet gaan. Is ook de reden waarom ik weiger om de komende jaren een huis te kopen in België.
De islamisering is een groot probleem op zich, maar nog erger vind ik het feit dat politici de deur open laten staan om onze sociale voorzieningen (in het specifiek werkloosheidsuitkeringen) massaal te exploiteren tot we uiteindelijk overkop gaan en het gedaan is met de welvaartstaat.
Dan stort het sociale zekerheidsstelsel in, en blijven we achter met een maatschappij die verschuift naar een Islamitische staat. Dat is de wereld waarin uw kinderen nog zullen opgroeien. De mijne niet
|
Aan uw boodschap is er één item dat me stoort:
Citaat:
Tegenwoordig is 50% van de inwoners van Genk van vreemde origine (doorgaans Turken, Marokkanen en Italianen)
|
Ik kan moeilijk geloven dat u tegen Italiaanse inwijkelingen en hun nakomelingen op dezelfde manier aankijkt als Turken en Marokkanen. Italianen zijn
Europeanen verdorie ! En Italië is het land dat een zeer hoogstaande en rijke culturele geschiedenis heeft. De Italiaanse cultuur heeft doorheen de eeuwen op de rest van Europa een grotere invloed gehad dan de Franse. Goed, ik weet wel dat de Italianen die na WO2 bij ons in de koolmijnen kwamen werken tot de armere bevolkingslagen van hun land van herkomst behoorden. Maar, geef toe, die mensen hebben zich op een voortreffelijke manier aan onze Vlaamse samenleving aangepast. Wat niet zo gauw van Turken en Marokkanen kan gezegd worden. Merkwaardige uitzonderingen, zoals de Koerdische Zuhal Demir of de half-Marokkaanse Nadia Sminate natuurlijk buiten beschouwing gelaten.