Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2005, 18:35   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Eno, mag ik je dan eens aanraden om contact op te nemen met het Tibetaans Instituut? Hier zal je vast wel vinden wat je zoekt.

Persoonlijk ben ik boeddshist van overtuiging (is geen religie trouwens) en eigenlijk scheelt deze in grond niet zozeer van de christelijke waar ik mee groot ben gebracht. Op enkele details na (wij aanbidden geen godheid en onze conceptie van een leven na de dood is toch wel wat anders), komen de waarden grotendeels overeen.

Wat je eerst en vooral moet leren zijn de 4 grote waarheden. Maar ik nodig je uit om zelf op zoek te gaan naar hun betekenis .
_________

Dilettant ben ik niet, wel al een vijftiental jaar bezig, vooral praktisch, hoofdzakelijk Zen-boeddhistisch - (achtig). Daardoor zat ik meer in de Chinese en Japanse hoek dan in de Tibetaanse (in mijn vormingsperiode).
In feite heb ik zowat mijn eigen praxis ontwikkeld, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben reële contacten te leggen met mensen die ook niet helemaal meer aan het begin staan.
Zoals je weet nemen Zen-boeddhisten geen al te orthodoxe stelling , of beter gezegd helemaal geen orthodoxe stelling in tegenover de klassieke Boeddhistische leer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2005 om 18:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden