Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2018, 11:36   #10
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
"The Outer Limits" was een serie waar ik als kind van genoot (de remake)
beetje zelfde stijl als vandaag "Black Mirror" en "The Twilight Zone"

Cube was inderdaad een pareltje, die heb ik verschillende keren gekeken, alleen de sequels waren erg slecht vond ik.

Dark City, met Kiefer Sutherland, eerder een Noir-type film, maar toch ook ergens "spooky".

Hereditary was zeker niet slecht qua opbouw, maar er was niet echt een climax en einde sloeg erg tegen. Ik vond hem ook niet echt griezelig en ik ben niet makkelijk bang te krijgen.

"Stranger Things", (Met Winona Ryder) als je die serie nog niet gezien hebt: Doen. Jammer dat seizoen drie nog niet uitkomt. Is echt een Halloween-serie.

Als je een echt een enge film wil zien waar je echt kriebels van krijgt, dan raad ik 'Pulse" (Originele titel: Kairo) aan van Kiyoshi Kurosawa uit 2001. Een Japanese low budget niche-film maar zo griezelig dat je haar overeind komt. Die Japanners kunnen er wat van.
Link: https://www.imdb.com/title/tt0286751/

Nog een goeie Japanse horror is "Infection" (originele titel: Kansen) van 2004.
Link: https://www.imdb.com/title/tt0418778/
Hm, Outer Limits en die Japanse eens checken. Nu, idd die Jappen kunnen er wel iets van.

Hereditary is inderdaad niet zo angstaanjagend, maar zet wel aardig een sfeer neer. Deed me in dat opzicht denken aan The Witch.
Wat, als ik moet kiezen, toch wel prefereer tegenover die jumpscares tegenwoordig.

The Descent was ook nog een goeie
The Autopsy of Jane Doe was ook goe

Alien Isolation spelen met een Oculus was ook voor in uw broek te schijten

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 oktober 2018 om 11:38.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden