Discussie: F-35
Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2018, 12:47   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik de technische kant van de zaak niet bekeken heb, maar de vaststelling is wel dat de EU weer eens faalt. Wij zijn blijkbaar in Europa niet bekwaam om een eigen deftig gevechtsvliegtuig te bouwen, en moeten het gaan kopen aan de overkant van de oceaan, bij Big Brother. Het kan best zijn dat dat technisch en militair de beste keuze is, maar als dat zo is, is dat zwaar verontrustend voor ons, in de EU. Wij blijven ontwikkelingsgebied in vergelijking met de USA en met Rusland, en wij bevestigen onze vazal positie hiermee.
Als er 1 ding is waar een a priori machtig economisch blok zoals de EU zijn plan zou moeten trekken, is het wel bij militaire zaken. Daar afhankelijk zijn van buitenlanders is toch wel idioot. Het uitbesteden van uw geweldsprerogatieven is het laatste wat men dient te doen.
Correct.

Dat is de enigste reden waarom we het moeten kopen in de VS. Europa heeft geen defensiecultuur en desgevolge ook geen goed ontwikkelde defensie industrie, op enkele uitschieters na.

Maar in mijn opinie moeten we de zaken kopen waarmee we het beste onze opdracht kunnen vervullen binnen nato kader EN het toestel dat onze piloten optimaal beschermt.

De F35 was de enige logische keuze, het stealth aspect en de connectiviteit mee in acht nemende.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden