Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2005, 23:50   #230
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Flat V schreef :

Citaat:
1. Predator, ik vind je best een leuke film met veel special fx, maar jammer genoeg zonder al te veel inhoud. Nogal veel fictie in feite.

waarom ?

2. Wat probeert u in feite te vertellen? Dat de vrije markt op korte termijn tijdelijk ongewenste effecten kan hebben?

Dat wisten we al.

Je moet echter niet enkel op korte termijn denken, maar vooral op lange termijn!!

De middelen die vrijkomen uit de getroffen sectoren, de verliezers in feite, worden dan opnieuw elders op een andere manier terug productief ingezet.

3.
Als u meer wilt leren over markten: "The truth about markets" John Kay 2004.
bij 1.

Flat V toch !

Wat je daar neerpent komt neer op :

"wat ik niet weet,
is verkeerd, onjuist, fictie" !

Ik had meer van je verwacht. Nochtans, je kan ervan overtuigd zijn dat al wat ik je verteld heb, juist is, gebeurd is en zélfs aan het gebeuren is.

bij 2.

a. Het "spelen" met die korte en lange termijn heb ik al dikwijls gehoord, en :

b.
Citaat:
De middelen die vrijkomen uit de getroffen sectoren, de verliezers in feite, worden dan opnieuw elders op een andere manier terug productief ingezet.

Dat moet je tegen de "losers" vertellen, de "getroffen sectoren".

En nu wordt het prachtig : eigenlijk heb je gelijk ! Staat er ergens niet in een post, dat een zéér groot aantal nu uitgeoefende beroepen, enkele decennia geleden nog niet bestonden. Maar dat vraagt "flexibel" denken. Van alle betrokken partijen. Je begrijpt hopelijk naar wat ik alludeer.

bij 3.

Normaal lees ik weinig, wat ik noem theoretische boeken. Die je daar hebt aangehaald ken ik wél. Zoals in de meeste werken met oer-liberale inslag, zit er een kemel in.

Om dit uit te leggen, een kleine omweg. Toen in 325 AD, in Nicaea , na een stemming, de toenmalige kardinalen, op dat concilie besloten dat Jezus een Goddelijke natuur bezat, werd snel de heilige Geest toegevoegd, en we zaten met de Heilige Drievuldigheid. Alle goede "dingens" bestaan immers uit drie.

Wat in Kay aanwezig is, in de markt theorie aanwezig is, is :

1. Korte Termijn;
2. Lange Termijn.

Wat ontbreekt is echter de nadruk leggen op dat, naar mijn mening, ontbrekende derde punt :

3. Geleidelijkheid.

Beste Groeten.