14 januari 2005, 23:53
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
[size=4]Vlaams Belang start petitie voor huis-aan-huis-controles in Antwerpen [/size][font=verdana, arial][size=2]
[font=verdana, arial][size=2](Belga) Het Vlaams Belang start vrijdag met een petitiecampagne in Antwerpen-Noord voor de huis-aan-huis-controles zoals die in het "Stadsplan Veilig" van schepen Dirk Grootjans (VLD) naar voren zijn gebracht. De oppositiepartij reageert daarmee op de protestacties van Basta, een organisatie die zich tegen deze controles verzet. Met de controles in bepaalde buurten, zoals Antwerpen-Noord, wil het stadsbestuur een inventaris maken van wie waar en in welke omstandigheden woont. Basta, dat gesteund wordt door enkele politici, onder wie sp.a-senator Mimount Bousakla, twijfelt aan de rechtsgeldigheid van deze controles en wil ze zelf juridisch aanvechten. Het Vlaams Belang wil nu een petitie houden om de controles alsnog door te laten gaan. "Wie ondertekent zegt ja aan de inventaris van de wijkbevolking en aan de kordate aanpak van criminaliteit en illegaliteit in Antwerpen-Noord," zegt de partij, die ook vindt dat de meerderheid "dringend klare wijn moet schenken" over het al dan niet uitvoeren van het plan.
Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis. Maar liefst niet in Ekeren... 8)
[/size][/font]
[/size][/font]
|
Voor zover ik weet komt de politie ook controleren of ik op het aangeduid adres woon of als nog iemand bij mij op dat adres komt wonen..
|
|
|