Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Blokkers willen graag behandeld worden alsof ze gewoon een andere mening toegedaan zijn, evenwaardig en gelijk aan die van anderen. Terwijl het in werkelijkheid gewoon uitschot is. Waarom dat verbloemen ? Daar doe ik niet aan mee. Op marginalen en crypto nazi's moet je schoppen, ermee spotten en ze behandelen voor wat ze waard zijn : mestkevers. Insectoïden dus.
Dat er hier een paar zijn die daar de kramp van krijgen is onbelangrijk, en eigenlijk zelfs grappig.
|
Het is duidelijk dat jij hier, voor een zoveelste keer, een epilepsie-aanval krijgt.
Ik kan mij op een aantal punten evenmin met de visie van het Vlaams Belang vereenzelvigen. Toch ben ik vierkant tegen dat volstrekt ondemocratisch "cordon sanitaire". Het is een discriminatie t.a.v. een hele groep burgers die vertegenwoordigers van die partij naar de parlementen, de provincieraden en de gemeenteraden gestuurd hebben. Het is een manoeuver waarbij een aantal partijvoorzitters besluiten op een gedeelte van het electoraat (dus van de
burgers) een maatregel toe te passen die normaal gereserveerd wordt voor vee dat onderhevig is aan een besmettelijke kwaal. Als schofterige belediging kan dat tellen.
Het zegt veel dat in geen enkel ander Europees land in een schriftelijk ondertekend akkoord werd besloten een deel van de kiezers te "straffen" voor de door hen verkozen vertegenwoordigers. Want, laten we wel wezen, het zogezegd "cordon sanitaire" treft schijnbaar een politieke partij, maar in feite wordt
het electoraat van die partij tot
lepralijders verklaard. Het is een volstrekt foute maatregel.
In Nederland werd dergelijk schriftelijk akkoord nooit gemaakt t.a.v. de PVV van Geert Wilders. O.k. een partij kan niet gedwongen worden om een coalitie te vormen met een andere partij. Maar daarvoor hoef je het niet zo ver te drijven dat, via een getekende schutkring-akte een gedeelte van het electoraat als "besmet" wordt beschouwd.
Het is niet omdat ik een partijlid ben van N-VA dat ik over de ganse lijn met alles het moet eens zijn voor wat betreft de houding t.a.v. dat
Belgische "cordon sanitaire".
Mijn mening is dat je gedachtegoed met gedachtegoed moet confronteren en/of bestrijden. Dat is overigens de verdomde plicht van verkozen politici.