Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2018, 16:40   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb ook rondjes gedaan op de Nordschleife, het verschil tussen een serie 323i en een jaar later die B6 2,8 was enorm qua baanligging.
Dan wist je direct waar Alpina voor staat.

En het verschil in komfort was er eigenlijk niet, de B6 lag wel dieper maar had progressieve veren. Lag gelijk een plank op de piste maar toch comfortabel.
Ik vond een goede verlaagde ophanging van Bilstein of Koni zeker niet minder comfortabel dat klopt. Maar de destijds had je er veel die alleen de veren vervingen....dan kreeg je zo een ping pong bal effect.
Met de capri en de Rs was die ophanging verlagen een ander gedoe dat waren achteraan bladveren. Toen moest je nog gaan voor een semi race ophanging of niks brrrrr dat was wel hard op de weg.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden