Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2018, 14:25   #40680
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mijn recente ervaringen met Nederlanders zijn dat wel! Ik heb er zo eens één aan de deur gekregen en die verkocht sets potten en pannen. Hij vroeg daarvoor zomaar eens 10 maal de prijs van hetgeen diezelfde sets waard waren in de Aldi, zes maanden later.
Ik heb hem buitengegooid en de nummerplaat van zijn auto genoteerd. Daarmee ben ik dan naar de politie geweest en die wist me te vertellen dat die kerel al op vijf andere plekken in Vlaanderen door inwoners bij hen gesignaleerd was.
En ge moet zo maar eens tegenkomen dat heel uw Kerstavond, terwijl ge met heel de familie aan het Kerstavondmenu zit, ganse uren verstoord wordt door overvliegende politiehelicopters die in het nachtelijk donker op zoek zijn naar illegale Nederlandse weedkwekerijen in Vlaanderen. En achteraf hoort ge er dan nog bij vertellen dat ze daar de benodigde elektriciteit voor hun UV-lampen gewoon aftakten van een punt voor de elektriciteitsmeter. Ollanders zijn geen dieven? Ah, neen, zeker!!
Mijn ervaringen van 50 jaar geleden komen nog altijd overeen met die van vandaag! Toen zeiden ze het al, hier in mijn streek:"Pas op voor 'n Ollander. Als hij u niet gekloot heeft dan betekent dat enkel dat hij het vergeten is!" Ik weet nog zo van ene, nog voor de tijd dat er containerparken waren. Hij kwam kijken of wij geen "oud ijzer" liggen hadden. Vanzelfsprekend hadden we dat want het afgedankte ijzer werd maar sporadisch opgehaald bij de mensen door occasionele opkopers van oud ijzer. En, wat deed die opkoper? Hij laadde de mooiste stukken oud ijzer in zijn camion en toen zei hij tegen ons dat zijn camion vol lag en dat hij later ging terugkomen om de rest op te halen. We hebben hem nooit meer weergezien! We bleven daar dus zitten met de prullen! Ook zonder dat hij ons vergoed had voor de stukken die hij wel had meegenomen!
Wij kennen hun soort wel 'n beetje, zulle! Komen ze nog eens af met 'n leger, gelijk in 1830? Dan meld ik mij sofort aan als vrijwilliger bij het Belgische leger en ze mogen mij direct de zwaarste wapens geven die ze hebben om hen te beschieten! En zeggen dat ikzelf een stukje van Nederlandse afkomst ben want mijn overgrootvader, langs moeders kant, was iemand uit Sluiskil. En dat ligt nog altijd in Nederland, nietwaar?
Ik kan goed over de brug met Nederlanders in 't algemeen maar dat zij niet zijn zoals de Vlamingen of Belgen moet niemand mij nog leren! Dat merk ik zelfs op als ik ga shoppen in de AH van Sas-van-Gent. Niet alle winkelbedienden zijn daar gesteld op de Belgen. Dat is mij al eerder in de oren gevallen.
Ge moet bij mij niet komen stoefen met uw jonge leeftijd. In mijn ogen zijt gij nog veel te jong om te snappen hoe het leven in mekaar zit! Ik ben bijna 40 jaar ouder dan gij!

Norbert
Waar ziet u mij stoefen met mijn leeftijd?

Ik stel enkel dat mijn ervaring uiteraard beperkter is. Ik kan onmogelijk meer dan 26 jaar ervaring met Nederlanders heb, vermits ik nog maar 26 jaar oud ben.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden